30 november 2010

Måndag

Jag vaknade natten mellan sön-mån med migränliknande huvudvärk och när jag blev lite normal framåt lunchtid på måndagen ringde jag MVC (inte förlossningen som dom sagt att jag skulle ringa om jag blev sämre, för jag tyckte det var lite överdrivet) för rådfrågan om jag borde kollas upp...
Jag fick en tid direkt och fick träffa en jättebra läkare som i kort beordrade VILA och tog flera prover för havandeskapsförgiftning även om varken hon el jag tror att det är orsaken. Sen fick vi göra ett till UL på hennes inrådan för att kolla tillväxt och flöde.
Allt ser jättebra ut med bebis. Hon ser sååå söt ut på UL, hoppas hon gör det i verkligheten sen med!
Dock trodde jag att jag bar en mindre bebis men den beräknade vikten igår i v.36+3 är 2900g!!!!Föds hon runt BF så är det en 3500g bebis vi får räkna med. Total normal alltså...

Jag mår inte alls bra hur som helst och försöker vila så mycket jag kan. Men när jag ligger ner så mår jag så sjukt illa så det är inte lätt.
Nu vill jag ha ut den här bebisen. Hon är ju verkigen färdig om hon nästan väger 3 kg!!

Måndagkvällen gick i snöns tecken.
Det har kommit såå mycket snö. Och barnen ÄLSKAR det!!


1 kommentar:

  1. Oh vilka underbara bilder, förstår att barnen stortrivs. Var rädd om dig Martina vi längtar efter världens underbaraste julklapp AGNES :-D Kramis på er/ Holmbergs

    SvaraRadera