31 januari 2011

Ny vecka nya tag!!

Måndag. Nystart. Skönt!

Helgen har varit bra, med simhall, hopptävling och lugnt utan massor av planer.
Men jag har varit såå iriterad och på dåligt humör imellanåt.
Känns om om jag är en anställd städerska, hotellvärdinna utan lön.
BLÄ!!
Någon som känner igen sig??
Barn som tar för givet att maten ska stå på bordet utan en tanke på att kanske hjälpa till att duka tex, eller som trots upprepade påminnelser bara "kliver ur" ytterkläderna och lämnar en skitig hög med blöta kläder och skor åt nästkommande vuxen, läs Martina.
Är man lite på uselt humör utan en egentlig anledning innan så är det där ganska störigt, och när det plussas på ens ordinarie, städa, tvätt- handla- mata- fixa- skjutsa rutin you know. Plussa därpå en sambo som tränar fem dar i veckan och du har ett lätt irritationsmoment här i huset!



Vi har lunchat på stan idag och pratat och haft kramkalas och nu är det bra igen.
Agnes och jag gick till Öppna förskolan medan Johan och Max gick på stan, och då fick ju jag lite tid med andra mammor...bara sånt kan ju göra susen. Att komma hemifrån ett tag!
Lite tid utanför husets väggar, en helt ok lunch och lite tid med världens finaste barn, ja två av dom iallafall, och världens bästa, deras pappa gör mig alltid på bättre humör igen.

Älskar er!


I helgen tävlade Emilia. Både Russin och Hildur.
Det gick bra, men hon är så självkritisk och det tog ett dygn för henne att känna att hon faktiskt gjorde två riktigt bra ritter.
Bilder från tävlingen kommer senare under dagen då jag måste passa på att plocka i ordning innan Agnes vaknar igen!

....det gjorde hon visst nu. Vaknade!



6 kommentarer:

  1. Alltid lika tråkigt att bli tagen förgivet oavsett om det är barnen eller vuxna som gör det! Ett tack, en hjälpande hand mm brukar kunna göra under och att man faktiskt sliter i hemmet med glädje :)
    Kram på dig/Linda

    SvaraRadera
  2. Visst är det så, och jag har bra med hjälp. Här delas det lika...;) Så jag ska väl inte klaga...
    Men ibland blir det lite to much även för mig!

    SvaraRadera
  3. Ja det är tråkigt med otacksamma människor överhuvudtaget, mina är så små än så det förstår inte att deras mamma sliter röven av sej för att det ska ha det bra!!
    Vissa dagar är bra vissa inte :-)

    SvaraRadera
  4. Sv: dom byxorna funderade jag med på, urgulliga ju! Jag köpte den rosa mössan med geishor på :)

    SvaraRadera
  5. Nu känns det som att det blev vår! Fin bakgrund :)

    SvaraRadera
  6. Ja nu känns det mera vårigt! Längtar så jag kände det var på tiden att ta bort vinter-layouten!

    Otacksamma människor är fyyy, håller med dig Nadja...
    Men barnen här i huset är nog mer bortskämda än otacksamma ;) Vilket egentligen bara är mitt eget fel.

    SvaraRadera