24 mars 2011

Där!!

Solen skiner, bilen är tvättad, kylskåpet laddat, barnen har nya vårjackor och skor, jag har promenerat i över två timmar och lagat en middag som ALLA tyckte var supergod. Vi är ju ganska många, så det brukar alltid vara någon som har något att gnälla lite på, men INTE idag!!

En riktigt superdag med andra ord. Tänker avsluta med kaffe hos granne och sen soffmys med kärleken då barnen somnat.

Men dagen började också väldigt bra.
Målet var ju 58 kg. I flera veckor har jag stått stilla på 58,2.
Men i morse: 57,7.
Trevligt!!
Powerwalks, eller långa promenader beroende på om jag går ensam eller med vänner.
Mindre fika, men inte slutat äta precis vad jag vill.
Johans jobbiga jävliga övningar nästan varje kväll (kan ju lova att jag inte påminner honom när han glömmer)
Jo, resultat blev det ju!! Vägde 69 kg dagen då vi åkte in till förlossningen.
11,3 kg på 3 månader.

7 kommentarer:

  1. Kanonbra jobbat! Vad är de hemliga övningarna;)
    Skulle behöva lite tips. Vågen står still hur
    jag än gör, så nåt fel e´de´:)

    SvaraRadera
  2. Rak planka, sned planka, sit ups och typ fällkniv säger Johan att det heter. Jag vet inget mer än att jag ska göra som han säger ;) Sen gör jag 3*15 sek repetitioner och nån halvminut*3 på plankorna! Thats it!!

    SvaraRadera
  3. 3*15 ggr ska det ju vara, och alla dessa övningar gör jag för att få starkare plattare mage, inte för vikten. Det har jag promenerat bort! :)

    SvaraRadera
  4. Och 15*3 heter det ju. Är för trött nu tror jag!!!

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat, vad duktig du är, själv har jag stannat av helt...och jag har ju inte ens fött barn, eller jo men för 5 år sedan :-) Men snart är jag också i mål.

    SvaraRadera
  6. Grattis :-)

    Här står man still, nått hg upp, nått hg ner :/

    Men iofs vägde 80 kg, nu 62, så ner har man gått på 4 månader :-)
    Men mer vill vi ha!

    SvaraRadera