15 mars 2011

Lite bättre

Idag gjorde jag ett val som kommer påverka mig jättemycket. Både positivt och på ett sätt negativt. Men den positiva sidan väger över så mycket att det egentligen inte fanns ett alternativ.
Det blev inte riktigt som jag hoppats drömt och planerat. Men som omständigheterna är just nu så är detta ett jättebra och genomtänkt och hållbart alternativ. För första gången på länge så känner jag att jag gör något för bara MIN skull även om det kommer gynna andra också!
Känns jättebra!

Jag har varit ute och promenerat i flera timmar och haft en riktigt bra dag på flera sätt.
Jag har tänkt och funderat mycket och känner att jag väljer och tänker helt rätt i beslut jag funderat mycket över på senare tid. Saker och ting faller alla på plats nu. En efter en.

Jag träffade en arbetskamrat idag som sa att hon tänkte mer på att leva i nuet, och DET ska jag verkligen försöka göra desto mer. Inte tänka varför saker blev som de blev, inte oroa mig för saker som kommer hända sen , utan bara VARA här och NU och njuta av dagarna med Agnes, lediga dagar, sommar som närmar sig, mina underbara barn och känslan av att i grunden under allt som vissa dagar känns för mycket, för djävligt, sjukdomar och tråkiga envisa människor är jag ju sjukt LYCKLIG!!!

4 kommentarer:

  1. Nu undrar ju självklart jag vad du tagit för beslut.. :/

    SvaraRadera
  2. ja det gör jag med!

    SvaraRadera
  3. http://www.vardguiden.se/Tema/Halsa/Stress-och-aterhamtning/Mindfulness/

    Mindfulness,,,finns mycket bra litteratur i ämnet och precis det du beskriver,,,men man kan träna upp sin mindfulness

    SvaraRadera
  4. Besluten är inte så "allvarliga" som det kanske låter i text.

    Men viktiga och roliga för mig. Och oerhört välbehövliga för att jag ska må bättre, även om jag inte mår dåligt nu...om ni hänger med i detta svammel :)

    SvaraRadera