19 april 2011

Förstå tjusningen

Nora hade sin första hopplektion utomhus idag. Hon bad mig att komma och titta.
Tidigare under dagen hade jag varit och köpt nya ridbyxor och en väst till henne, så det var riktigt roligt att se henne så glad rida idag medan jag, Max och Agnes tittade på.

Vädret är ju helt fantastiskt och jag skulle kunna vara utomhus hur mycket som helst.
All frisk luft gör att barnen sover som små grisar om nätterna och allt känns så mycket lättare i sol och värme!

Efter Noras lektion gick vi med Emilia ut i skogen då hon skrittade Sascha. Och efteråt fick hon hjälp av bästa hästskötaren! Max har fattat grejen. Tjusningen med stallet. Lukten, hästarna, luften, glädjen.
Helt fantastiskt det med!!



1 kommentar:

  1. Åh vad härligt :) Underbart när hästintresset går vidare i barnen! På fredag ska min kusins shettis och hennes arab ( helsyster till plupp ) flytta hit. Spännande o se om Hugo vill rida mer då. Min är ju över 170, men han rider ibland ;)
    Kram Jennie

    SvaraRadera