27 april 2011

Tidsoptimisten

Det spelar ingen roll hur tidigt jag går upp, planerar eller skyndar mig. Jag kommer ALDRIG i tid!

Idag var en typiskt sån dag. Jag vaknade tidigt av att två barn kom hem. Men sen gick allt helt fel.
Jag glömde att Max skulle på utflykt så vi kom i sista stund till dagis. Då kom jag på att jag glömt ryggsäcken hemma (som jag inte ens packat) så medans dagiståget promenerade iväg åkte jag i en j**la fart hem och packade frukt och dryck och regnkläder i en ryggsäck och sen körde jag lika fort tillbaka till busshållplatsen i samma ögonblick som dagisfröknarna och barnen kom dit.
-Så, så!! Sa jag och satt på Max väskan och han gav migtyp "du-är så- pinsam-och-fast jag-är bara-fyra-år så-tycker-jag att-du-kan-åka-nuuu!" blicken.
Och dagisfröknarna säger "såja det är ingen fara, vi har med oss extra av allt." Hahaha, och så skrattar vi med varandra och jag känner att jag vill dö och dom tycker väl bakom skrattandet att jag inte är klok i huvudet!
Ni kan ju tänka er hur jag ser ut då, lite rödrosig om kinderna, håret i nån sned knut på huvudet och glösögonen helt snett. Nu make up on this face - typ! Agnes som åker bergdalbana i bilstolen iklädd en body, kofta och anksjärts strumbyxor...Hade hon mössa??

Sen var det full fast hem för att äta en macka (som låg kvar på bänken nu när jag kom hem, så det hann jag väl då inte FAST jag gjorde ju iallafall iordning den) och byta och mata Aggis för att sen åka ut till stallet där tiden likosm står stilla och jag inte ens bryr mig om klockan. RIKTIGT bra att känna att man har ett sånt ställe.

Hann att köpa fotbollsskor och skydd till Eddie på hemvägen och nu ska jag i superfart komma igång med städandet innan Max ska hem från dagis igen!
Sen kanske jag kan ta en dusch efter middagen vid....fem tiden kanske? Har liksom inte hunnit dit än.

PUST!

Sådana här dagar önskar jag mig en liten billig städerska iallafall (hon kan gärna få ta tvätten med)... Kan jag få det??

Duktigaste, ute i mitt andnings hål idag



1 kommentar:

  1. Ja, tvätten den tar jag GÄRNA hand om. Jag älskar ju att tvätta, hänga ut i vinden och vika ihop i fina högar som doftar underbart! Och så älskar jag ju Dig så det kan bara bli jättebra! Släng Ikeapåsarna på bussen!

    SvaraRadera