25 november 2010

Tidsbrist

Jag har inte tid med er idag.
Orsak:


Världens finaste älskade lillebror har varit hos mig!! Äntligen. Nu har han åkt igen och vi ses till jul. Jag längtar!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ultraljudet

BM hade missat att boka in oss så vi fick sitta och vänta en timma på att få komma in på en extra insatt tid och BM som gjorde UL (inte vår vanliga) gjorde bara det som stod i ordinationen och i den (som skrevs snabbt idag av en USK:a) stog bara vatten mängds kontroll.
Vår BM lovade koll på vatten, flöde och strl.
Men vatten fanns det bra av (ska ligga över 80 och jag hade 127) Bad att hon skulle uppskata vikt, men det stod ju inte i ord. så ICKE!! Surkärring!!
Men hon gissade på ca 3000g vid BF etfer min strl på magen och det hon såg på UL:et.
Ja huvudsaken är ju att A har det bra därinne och hon ligger ju fint med hvudet som hon ska, men det visste vi ju redan. Man kan ju knappt se något vid så här sena UL så det känns inte som vi missade något rent "bild mässigt".

4 kommentarer:

  1. Hehe! Jag e lite pedant av mig;) Gillar o städa o skura,haha! Men visst,de kommer säkert bli svårare med 2 små bustroll sen här hemma;)/Cissi-Vildawille.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Fy för oflexibla surkärringar! Men vad bra att det kärringen kollade efter såg bra ut iallafall!

    SvaraRadera
  3. Är din barnmorska bra? Någon du skulle rekommendera när jag blir gravid? // Mia

    SvaraRadera
  4. Mia-
    Jag är jättenöjd med min BM.
    Hon är jätesnäll och enkel.
    Jag har bara gott att säga om henne...
    Tyvärr väljer man ju inte BM själv men man kan ju lämna önskemål. Jag har haft tur att få jättebra BM vid varje graviditet!

    SvaraRadera