24 januari 2011

Att snurra

Den här yrseln jag dragits med i två veckor nu tar knäcken på mig.
Mår så konstigt. Som en light fylla.
Har hellre en rejäl influensa som bryter ut, är och sen går över. Än det här. Molande eviga hemskt obehagliga! det känns som om jag inte är "med" riktigt. Att jag verkligen måste tänka till ibland när jag gör saker. Riktigt äckligt!!

Bld trycket är ok, järnvärdet är ok.
Har en tid på vårdcentralen om en vecka. Ska försöka ringa och se om jag kan få komma tidigare.
Ska be om ett borelia test och kolla kristaller i örat??
Har ni mer förslag på vad det kan vara så skriv det här så jag kan be dom kolla.


Nu dusch och en promenad med A & M  om yrseln lättar.
Har dokumentations möte på jobbet i eftermiddag. Skitbra om jag känner mig så här då.
Skärpt?? Knappast!

5 kommentarer:

  1. Kan mycket väl "bara" vara att du har en liten bebis att ta hand om. Jag kände mig likadan och beskrev det för bvc-sköterskan som svarade att "Men lilla vännen, du har ju precis blivit förlöst och har nu en ny familjemedlem att ta hand om".
    Bara en tanke från en mamma till en annan :)

    SvaraRadera
  2. Ja tanken har slagit mig, men borde jag inte kännt något inann då? Som gravid mådde jag skit i slutet och var trött men kunde inte sova, hade ont och mådde skit. Nu mår jag ju bra! Allt är lättare än när jag var gravid...

    Hur länge tog det innan ditt försvann??

    SvaraRadera
  3. För mig tog det kanske en månad innan jag kände så som du beskriver det... och satt kanske i två månader. Rådet jag fick var att dricka mycket vatten, äta ordentligt och kanske viktigast av allt: vila när bebben sover. Hoppas du repar dig snart!

    SvaraRadera
  4. Be dem kolla upp sköldkörteln =) Annars kanske du gått ner i vikt för fort?

    SvaraRadera
  5. Ska be dom kolla sköldkörteln.
    Ringde VC för att be om tidigare tid (ska återkomma i morgonbitti) Dom trodde det kunde vara en nerv i kläm...

    Tack Sophie :-)

    SvaraRadera